Skin deep

Alla inlägg den 3 augusti 2017

Av Levi - 3 augusti 2017 17:54

Baka och laga mat är inte riktigt min grej men ändå fick jag för mig att göra något snabbt och enkelt idag för att stilla mitt sötsug. Någon mer än jag som är svag för choklad? Tänkte väl det. Jag ville ha något som inte var alldeles för sött, som typ mjölkchoklad, och mörk choklad är inte riktigt min grej. Tips! Pinterest har en himla massa roliga saker, bland annat de enkla recepten jag hittade och modifierade lite efter eget tycke.

 

Jag började med att krossa ca 0,5dl jordnötter i en mortel. Sedan tillsatte jag ca 1dl krämigt jordnötssmör, 2 matskedar kakao, 1 tesked vaniljsocker, samt 1,5 tesked vatten. Sedan blandade jag allting (för hand, mind you), rullade i små bollar och in i kylen. Så himla goda! Nästa gång ska jag prova att ha lite, lite mindre kakao i. Kanske till och med prova att ha daddlar i som originalreceptet säger. Och som du ser är dom även glutenfira! Fantastic!

Har du några tips på hälsosamma, gärna vegetariska och veganska, maträtter eller desserter? Lämna en kommentar nedanför! I would love to try!

Presentation


Levi heter jag, och det är jag som är människan bakom skärmen. Här i bloggen kommer jag försöka dela med mig av goda, hälsosamma recept; min egen resa till ett hälsosammare liv; och mycket mer! Välkommen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2017
>>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards